Κατόπιν της παραπομπής κάποιου/ας μαθητή/τριας για ατομική αξιολόγηση,  ο/η Κοινωνικός Λειτουργός των ΚΕΔΑΣΥ έρχεται σε επικοινωνία με τους γονείς/κηδεμόνες του/της, προκειμένου να προγραμματιστεί δια ζώσης συνάντηση για την λήψη του Κοινωνικού Ιστορικού. Στο τέλος της συνάντησης αυτής (ή σε δεύτερο χρόνο δια τηλεφώνου), προγραμματίζεται η διενέργεια της ατομικής αξιολόγησης του/της μαθητή/τριας.  

Η ατομική αξιολόγηση πραγματοποιείται στα ΚΕΔΑΣΥ από έναν/μια εκπαιδευτικό με εξειδίκευση στην ΕΑΕ (πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης) και έναν/μια ψυχολόγο, ενώ ανάλογα με τις δυσκολίες του/της μαθητή/τριας, μπορούν να συμμετέχουν λογοθεραπευτής, εργοθεραπευτής και φυσιοθεραπευτής.

Μετά το τέλος της αξιολόγησης από τα ΚΕΔΑΣΥ, η διεπιστημονική ομάδα συντάσσει έκθεση αξιολόγησης, στην οποία προσδιορίζεται και περιγράφεται το είδος των εκπαιδευτικών, μαθησιακών ή ψυχοκοινωνικών δυσκολιών που αντιμετωπίζει ο/η μαθητής/τρια, καθώς και οι κλίσεις και τα ενδιαφέροντά του/της και προτείνεται, κατά περίπτωση, το κατάλληλο εκπαιδευτικό πλαίσιο φοίτησης, η αλλαγή σχολικού πλαισίου, όποτε κρίνεται σκόπιμη, η αναγκαία ψυχοπαιδαγωγική και διδακτική υποστήριξη, καθώς και τα απαραίτητα τεχνικά βοηθήματα και εκπαιδευτικά εργαλεία που διευκολύνουν την εκπαίδευση και την επικοινωνία του/της μαθητή/τριας. Η έκθεση αξιολόγησης συνοδεύεται ή περιλαμβάνει βασικούς άξονες και γενικές υποδείξεις του Εξατομικευμένου Προγράμματος Εκπαίδευσης (ΕΠΕ). Επιπλέον, στην αξιολογική έκθεση προσδιορίζεται ο χρόνος της επαναξιολόγησής του/της μαθητή/τριας.

Κατά την επίδοση της αξιολογικής έκθεσης στους γονείς/κηδεμόνες, γίνεται σύντομη ενημέρωση επί του περιεχομένου της. Όταν οι γονείς και κηδεμόνες διαφωνούν με το αποτέλεσμα της αξιολογικής έκθεσης του ΚΕΑΔΑΣΥ, έχουν δικαίωμα προσφυγής στην οικεία ΕΔΕΑ (Ειδική Διαγνωστική Επιτροπή Αξιολόγηση) για επαναξιολόγηση του/της μαθητή/τριας. Η απόφαση της ΕΔΕΑ είναι οριστική και υπερισχύει της έκθεσης αξιολόγησης των ΚΕΔΑΣΥ.

Η ΕΔΕΑ εδρεύει στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης, είναι πενταμελής επιτροπή και συγκροτείται από έναν/μια Σύμβουλο Εκπαίδευσης Ειδικής Αγωγής και Ενταξιακής Εκπαίδευσης, έναν/μια Σύμβουλος Εκπαίδευσης Α/θμιας ή Β/θμιας, έναν/μια Σύμβουλο Εκπαίδευσης Κοινωνικών Λειτουργών, έναν/μια Σύμβουλο Εκπαίδευσης Ψυχολόγων και έναν/μια Διευθυντή/τρια Σχολικής Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (Σ.Μ.Ε.Α.Ε.) αυξημένων προσόντων.